söndag 12 februari 2012

Mera konstigt...




Här kommer lite fler bilder på mina jobb i Formallinjär stilart. Och ja, det ser lite konstigt ut och alla är nog inte tilltalade av detta men det är så kul att få leka loss! Kortfattat så går formallinjär stilart ut på att framhäva en karaktäristisk blomma med kontraster. Har du t e x en hård stram form så framhäver du den ännu mer med en mjuk form upptill. Det svåra är att kontrasterna inte får ta överhand utan ögat ska hela tiden dras till huvudkaraktären som i dessa jobb är Anthuriumen och Solroserna.Detta tänk använder man ju också mycket i inredning och jag inser nu att jag kanske inte varit helt fel ute när jag i mitt hem blandat industriella ting med blommiga romantiska!

Har legat sjuk i helgen, dunderförkyld, men börjar nu återfå krafterna så jag hoppas att jag orkar skolan i morgon. Får se vad det blir för spännande stilart denna vecka!

Ha en skön söndag!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar