tisdag 19 april 2011

Sommarplaner


Vilket underbart väder! Man kan riktigt känna att det närmar sig sommar nu och det kliar i trädgårdsfingrarna. Och i kapp med solen kommer trädgårdsplanerna...För jag har svårt att bara ligga i hängmattan, har alltid ett par projekt inför varje sommar. Men i år är det inte så stora projekt som nya rabatter utan mer "förbättringar". Först ut är bänken och hasselörtmattan.

I det här buskaget ska jag ta bort den mittersta busken som varit risigt i fler år.


Och hit ska istället min rostiga bänk flyttas, mellan syrenerna


Under den rostiga bänken skulle jag vilja ha en matta av hasselört men jag vet att de tar lång tid att få det så här och eftersom jag inte har tålamod att vänta kommer det kommer gå åt många plantor... Därför har jag lovat mig att de enda nya växter jag ska köpa i år är hasselört, inga spontanta växtköp denna sommaren alltså. Får se om det håller....

(Bild lånad från Allt om Trädgård)

Men visst är det fint med de blanka bladen? Har några plantor själv och vet att mamma och svärmor har så jag får väl erbjuda något i utbyte mot ett par:)

Mer om de andra projekten en annan dag, vad har ni själva för sommarprojekt?


1 kommentar:

  1. förstår bra det där med att inte orka ligga i hängmattan, men med en så där härlig hängmatta måste det ju nog fresta ganska mycket ti bara lägg sig där =D

    trevlig påskhelg
    susanne

    SvaraRadera