måndag 25 oktober 2010

Droppformad brudbukett


Förra tisdagen, på min 37:e födelsedag, fick jag göra en brudbukett! Det blev en födelsedag att minnas, ett otroligt roligt jobb!


Vi började med en droppformad bukett som inte är så vanlig nuförtiden men som är ett riktigt hantverk för en florist. I min blev det rosor, bär (som jag tyvärr ej kommer på namnet på) och eukalyptus. En enkel stilren bukett, helt i min smak även om jag inte blev helt nöjd. Bär är nog ingen höjdare att ha i en riktig brudbukett då de riskerar att missfärga brudklänningen och trillar av då och då. Själv hade jag bara rosor i min brudbukett, i gult, champagne och svagt aprikos. Hur såg era brudbuketter ut?


5 kommentarer:

  1. Välkommen hem min vän!
    Så fin den ser ut. Var du inte nöjd? Varför då?
    Skall skicka lite bilde till dig snart. Filmen går tyvärr inte att skicka den måste brännas.
    Hörs på mejlen
    Annika

    SvaraRadera
  2. Hej!

    Superfin brudbuket - hur kan du inte vara helt nöjd med den?! Jag hade en droppformad, men väldigt rufsig, bukett med bl a kvistrosor, scabiosa (vädd) och björnbär i när det begav sig.. Vilken superkul utbildning du fått!

    Ha en trevlig vecka!
    Stina

    SvaraRadera
  3. Så fin och så roligt att du fick göra den på din födelsedag.
    Min första brudbukett var med rosa små rosor, brudslöja och en lite blå blomma bunden som en boll. Den andra gjorde jag själv av trädgårdsblommor såsom vitlysing vallmo frökapslar och irisblad. Då bar dottern den. Är ju gift med samma man två gånger med tio års mellanrum.
    Vad ska du nu göra med alla dina härliga blomkunskaper?

    Kram
    Anna

    SvaraRadera
  4. Tycker den var alldeles underbar.....

    SvaraRadera
  5. Grattis i efterskott...
    En jättefin bukett, vacker.
    Måste vara kul att lärt sig binda så fina saker....
    Ha det gott
    Kram Malin

    SvaraRadera