söndag 9 maj 2010

Ändrade planer

Helgens plan var att få potatisen i jorden men vädergudarna var inte på min sida. Så istället för arbete med blöta land så blev det storstädning inomhus. Ganska skönt det med i bland. Men nu hoppas jag verkligen på fint väder och värme nästa helg så jag kan börja med min nya rabatt och få potatis och bönor i jorden. Dessutom är det trädgårdsmässa på Wapnö och jag och svärföräldrarna ska även en tripp till Träslövs Trädgård, mycket att se fram emot med andra ord!

Ha en skön vecka!

7 kommentarer:

  1. Hade också tänkt att få ner lite potatis i helgen, men regnet lade sorti på de planerna.
    Hoppas nästa långhelg bjuder på bättre väder.
    Ha det bra!
    Camilla

    SvaraRadera
  2. Du hade med andra ord samma planer som jag. Tänkte dessutom klippa gräset. Men tji fick jag. Även om det inte regnade idag så var det alldeles för blött i gräset.
    Ha en bra och regnfri vecka. Kram!

    SvaraRadera
  3. Ja, vi får verkligen hoppas på bättre väder till helgen som kommer...långhelg och allt! Ha en skön söndagskväll. Kramis semlan

    SvaraRadera
  4. Potatisen gjorde du rätt i med att vänta med. Det var skitkallt ute i helgen, blev blå om fingrarna.
    Träslövs trädgård är pärlan i musselskalet!

    Kram
    Ann

    SvaraRadera
  5. Skönt att se att det inte bara är jag som inte fått ner potatisen än. ;) Men nästa vecka...DÅ...

    SvaraRadera
  6. Ibland är det ju faktiskt skönt att vädret inte är det bästa. Då slipper man välja mellan det roliga ute och kanske det mindre roliga inne (som ändå måste göras egentligen..). Man hade helt enkelt inte kunnat gå ut... Dessa dagar är inte så tokiga.

    Men nu är det dags för lite värme - håller med dig....

    Ha' det bra!
    /Charlotte

    SvaraRadera
  7. Fint väder längtar vi nog alla efter nu till långhelgen.
    Potatis ska jag inte ha i år men jag ahr en odlingslåda kvar som jag inte har sått i ännu och med det vill jag bli klar.

    Kram!

    SvaraRadera