måndag 8 februari 2010

Vårinspiration!

I min jakt efter inspiration till en "påskkrona" av björkris hittade jag dessa ljuvliga bilder med körsbärskvistar på Sköna Hem. Underbart! Synd bara att man inte har något körsbärsträd. Annars skulle jag haft körsbärskronor över varenda bord i mitt hem! Och tänk så effektfullt det kan bli med bara några kvistar i enkla vaser.


Bilder lånade från Sköna Hem.
Foto: MIKAEL DUBOIS
Tillägg: En läsare från Finland har gjort mig uppmärksam på blommorna - det är
inte körbärsblommor utan äppelblommor!!! Men det blir säkert lika vackert med körsbärskvistar...:)

7 kommentarer:

  1. Ohh... vad glad jag blir! Och vad glad jag är att jag HAR ett körsbärsträd :) Det ska jag sätta i arbete i vår! Vackert!

    Jenny

    SvaraRadera
  2. Har precis varit ute och klippt. Bonden har klippt ner en hel rad med körsbärsträd så det fanns inte så mycket att ta av i år som förr om åren. Vem har tagit bilderna?
    Så vackert.
    Annika

    SvaraRadera
  3. Underbart! Vilken läcker ide, måste nog prova det någon gång!
    Kramar Ullis

    SvaraRadera
  4. Så ljuvligt! Snart är verkligen våren här!
    Har inte heller något körsbärsträd men föräldrarna har ett som jag brukar få lite kvistar av.

    Ha det härligt!
    Anna

    SvaraRadera
  5. Så fina inspirationsbilder! Så kuuuul att du har lämnat in för att starta eget!

    Stor kram L-L

    SvaraRadera
  6. Beautiful photos! I like your blog so much.
    Are you sure that they are cherry flowers? They look like an apple flowers to me. :) Anyway, they are so, so lovely.
    I have apple flowers here:
    http://ruusujajarikkaruohoja.blogspot.com/2009/04/puutarhan-elakelaiset.html

    SvaraRadera
  7. Väldigt vackert - både körsbärs- och äppelblom! Om jag hade ett körsbärsträd skulle jag ordna körsbärsblomsfester, som man har i Japan... :)

    Trevlig helg!

    SvaraRadera