söndag 14 februari 2010

Happy Valentine!


Varm kram och stort tack till alla er läsare på Alla Hjärtans Dag! I morgon fyller min blogg 1 år och mitt första inlägg handlade faktiskt om en bukett röda tulpaner som jag fick på Alla hjärtans Dag av min man. Det blev blommor av mannen i år också men jag fick dem redan i fredags så lite suprise blev det trots allt....

Vet ni förresten vad färgerna på blommorna betyder?

Rosa blomma - Jag är förälskad i dig och lovar dig trohet
Vit blomma - Jag tror på din renhet och jungfrulighet
Gul blomma - Du är solen i mitt liv
Orange blomma - Jag är din trogne vän
Mörkröd blomma - Jag saknar dig så
Blå blomma - Jag vill bli vid din sida intill döden
Röd blomma - Jag räknar dagarna tills vi möts igen
Lila Blomma - Jag önskar dig all lycka och välgång i livet

Bukett (röda, blå och vita blommor) - Betyder ett frieri

Ha en skön söndag!

Ps. En liten utlottning för att fira årsdagen kommer längre fram!


5 kommentarer:

  1. Happy Valentines Day Jenny!
    I hope you find my gardenblog too... :)

    SvaraRadera
  2. Hej Jenny!
    Grattis till 1-årsjubiléet!
    Och ha en fortsatt trevlig alla hjärtansdag!
    Kram!
    AnnA

    SvaraRadera
  3. Samma till dig.
    Härligt med buketter.
    Kul det där med färg och namn
    Ha en skön kväll
    Annika

    SvaraRadera
  4. Så go han är maken = )!

    Ha det bra!
    Kram L-L

    SvaraRadera
  5. Sänder dig lila blommor!

    Älskar idén med äggkoppar och blommor i.

    Kina känner jag inte så väl ännu hon har fått fatt i mig via min trädgårdskurs och nu kommer jag att hålla en kurs/inspirationsdag här hemma för henne och hennes tjejkompisar.

    Kram MB

    SvaraRadera