söndag 17 januari 2010

Inspirerande eller avskräckande?

Nu längtar jag efter färg! Antagligen för att det är så vitt överallt.... I min jakt efter uppiggande färgglada trädgårdsprylar på nätet hittade jag dessa, minst sagt udda saker. Och jag vet inte, är de bara fula - eller är det kanske kitsch?

Trädvattenkannor i gummi...nja, inte hos mig!


Ekorrekruka. När man vattnar i hålet sticker ekorren ut huvudet och när växten torkar kryper ekorren in i hålet, ett kul sätt i alla fall att hålla reda på när krukväxterna måste vattnas!


Den här rosa trädgårdsväskan hade min dotter i alla fall älskat! Och det är inte utan att jag själv blir lite sugen....

Stort tack för alla goa uppmuntrande kommetarer, nu är inspirationen tillbaka och jag har två kurser att se fram emot, först en Starta eget kurs och sedan fotokurs. Känns kul igen!
Ha en skön söndag!

11 kommentarer:

  1. Härligt att du är på banan igen, Jenny! Det är kanon med alla bloggvänner som lyfter när det behövs.
    Ha en skön söndag!
    Kramarimassor
    Ann

    SvaraRadera
  2. Å jag gillar väskan...!
    Tänk att ha den med sig ute i trädgården, då kanske man hade ordning på redskapen...
    /Ullis

    SvaraRadera
  3. Den lilla trädgårdsväskan är ju sötare än en riktig handväska. En sån skulle man ha.
    Skönt att inspirationen är tillbaka. Lycka till på kurserna.
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Fotokurs skulle jag också vilja gå.
    En såndär väska eller liknande skulle jag kunna tänka mig faktiskt.

    Kram!

    SvaraRadera
  5. Jillsan bad mig skriva in en hälsning när vi var på loppisen i går. Tiden räcker inte riktigt till för bloggen just nu, tycker hon. Men vi har bokat in en tur till Halland och mässan, när den blir. Ska bli jättekul att ses!
    Kram

    SvaraRadera
  6. De där små krukorna med ekorrarna skulle jag kunna tänka mig att köpa till barnbarnet då hon gillar ekorrar. Vattenkannorna hade varit snyggt i annat material men de verkar va små i underkant.Fotokurs! Vem håller i den? Ha de gott. Anita

    SvaraRadera
  7. Oh ja lite färg vill jag ha...
    Tack för det.
    Annika

    SvaraRadera
  8. Så skönt att du har hittat lusten att fixa och blogga igen. Jag har oxå haft en rejäl svacka. Vad kul med starta eget kurs och fotokurs! Färg till bordet, jag kommer inte riktigt ihåg vad jag har använt. Men jag har haft en lackfärg som är ganska matt, kan det varit glans 7... Skulle jag måla det igen skulle jag ta den. Jag föreslår att du handmålar, det blir så fint med penseldrag (syns knappt), men sprutmålar man får man en för perfekt yta tycker jag. Fråga på affären om hur man målar oljad yta, de brukar ha full koll. Lycka till!!!

    Kram L-L

    SvaraRadera
  9. Kitsch, javisst. De är helhärliga. Vattenkannan i grönt och krukan med ekorren skulle jag kunna tänka mig.
    Så härligt med två kurser på gång. Fotokurs hade jag ´gärna gått men det är svårt att få till med en gubbe som jobbar skift.

    Ha det härligt!
    Anna

    SvaraRadera
  10. Färgklickarna behövs, jag har en sån där gammal illgrön plastkorg/väska till att samla ogräs i den rosa väskan hade kanske inte matchat precis men de hade säkert varit söta ihop *ler*

    SvaraRadera
  11. Ekorrekrukan vill jag ha till "barnens trädgård", vet du möjligen var de kan finnas att få tag på?

    Hillevissan gillar din blogg mer o mer:-)

    SvaraRadera