torsdag 3 december 2009

Pelargonfeber i julklapp!

Pelargoner till Advent?!!! Nu tror ni väl att jag blivit galen... Nej då, men jag behöver ett avbrott i kransarna och vill då passa på att tipsa om en urcharmig bok jag fick i födelsedagspresent. Den heter Älskade pelargoner och är skriven av Veronica Wägner. Veronica är en passionerad pelargonsamlare som med stor humor och självironi berättar om hur det gick till när hon blev drabbad av pelargonfebern. Boken är förutom charmiga anekdoter fylld av tips, odlingråd och erfarenheter - helt klart en bra julklapp till den pelargonintresserade!



3 kommentarer:

  1. Förstår om du behöver lite paus.
    Det skall jag också ha när jag fotat balkongjobbet. Så fina bilder du tog hos Helen.
    De blir bra på din hemsida sedan.
    Här är det lite bättre ikväll för _Dessie kommer hem imorgon igen och får stanna hemma - tror vi.
    Hoppet är det sista som överger en eller hur.
    ha det gott så hörs vi
    Annika

    SvaraRadera
  2. Härlig present! Jag har läst i den och den är bra. Kram!

    SvaraRadera
  3. En välbehövlig paus kan jag tro. Pelargoner är kanske inte mina favoriter men det blir det kanske om man läser en inspirerande bok.
    Kram...

    SvaraRadera