torsdag 30 juli 2009

Solsil!


Min solsil har kommit! Å, den är sååå fin, fastän den inte har rostat ännu. Se mer av Emmas solsilar här.
Mitt gröna rum är i stort sett klart nu, det ska bara växa till sig lite. Var på besök hos en bloggkompis, Maria med Allt kan Grönska häromdagen och fick flera växter från hennes underbara trädgård.





Jag har planterat ormbunkar, hosta, Myskmadra, murgröna, revsuga och taklök och hoppas att det växter ihop till en grön matta.


En något suddig bild där sonen gör tummen upp för det färdiga projektet. Det gröna kantstödet runt gruset hoppas jag kunna dölja med murgrönan, det lyser lite väl mycket just nu.

Kommer ni ihåg hur det såg ut innan?



Ganska stor skillnad! Ska fota mer när det slutat regna och har växt till sig lite...
Nu ska vi på semester till Österlen,Kivik och Simrishamn, några dagar, någon som har några bra tips på mysiga ställen eller trädgårdar?

6 kommentarer:

  1. Solsil hade jag aldrig hört om men gud så läcker. Självklart ska det utforskas. Vilken kul grej!! Ha en fin semester:)

    SvaraRadera
  2. Vilken skillnad! Snyggt jobbat! Det verkar som om viloplatsen kommer att bli uppvakten av fler än "trädgårdsmästaren".Ma

    SvaraRadera
  3. SOm jag sagt innan - vill ha solsil!

    SvaraRadera
  4. Så vackra solsilar! Ska kontakta Emma o kolla om möjligheter att bli återförs.Tack för tipset och vackra bilder från din trädgård!

    SvaraRadera
  5. Från juli till november är ju ganska lång tid, men det var först nu jag såg ditt inlägg om solsilar. Själv har jag haft några i ett par år nu och jag tycker fortfarande, ja nästan mer om dem nu när de är rostiga och smälter in. Mina heter sippor, om jag minns rätt.
    Birgitta

    SvaraRadera
  6. Vilken fin blogg, solsil det var något nytt, men den ser fin ut.
    Ulrika

    SvaraRadera