tisdag 28 juli 2009

Humlegodis!


Nu kryllar det av humlor i min rabatt vid uterummet. Och vem hade inte älskat att få landa mjukt på de här godbitarna....


"Faller jag nu, faller jag i alla fall mjukt..."
Fluffig hortenisa.....Mmmm....



Oregano och Lavendel, också humlemums....



Idag har jag grävt och planterat så jag är helt ledbruten, kommer göra ännu mer ont i morgon, det är lite kvar innan jag kan visa.
Nu är jag förtjänt av ett glas vin! Ha en bra kväll ni med...

Missa inte min utlottning av Serholts fina somriga kuddfodral, klicka här!

5 kommentarer:

  1. Söt bild på humlan, kan riktigt se framför mig hur den tappar greppet och bara studsar ner, som på små rosa moln. :)

    Kram Mia

    SvaraRadera
  2. Vi har många stockrosor och humlorna älskar dem. En av stockrosorna hänger lite över vattentunnan och det gör att många humlor faller i vattnet. Har räddat hur många osm helst nu!
    Klart du ska njuta av ett glas vin när du jobbat så flitigt. Kram!

    SvaraRadera
  3. Hejsan!
    Så fina bilder du visar, jag får nogot romantiskt i blicken när jag tittar på dem. Jag har precis haft danska släkten på besök, vet du vad humla heter på danska? Brumbasse, visst är det gulligt!? :o)
    Ha det så bra, Lydia

    SvaraRadera
  4. Vilka finfina bilder!
    Humlor, bin, getingar och blomflugor är så härliga små gynnare.

    Kram
    Anna

    SvaraRadera
  5. Jag har numera massor av bilder i min kamera på de fantastiskt ihärdiga små arbetarna. Jag kan bli sittande länge och bara njuta av deras slit med att vingligt ta sig från blomma till blomma och samla nektar. Och vad hade vi gjort utan dem?
    Dina bilder är jättefina!
    /Helen

    SvaraRadera