söndag 3 maj 2009

Veckans höjdare - första söndagen!

Här har fixats och donats i uterum och på altanen i helgen. Första tanken var nog att visa bilder från uterummet som veckans höjdare men jag har lite "småpiff" kvar och faktum är att det som varit bäst i veckan ändå har varit vädret. Så veckans höjdare för mig är.....SOMMAREN! Det har varit 25 grader varmt här, vi har gått barbenta, grillat, suttit ute och trädgården har fullkomligt expolderat! Så denna första utmaningssöndag tänkte jag visa tre höjdare i min trädgård som slagit ut och som jag är lite extra stolt över. Och för er som undrar om bilden ovanför så är det min nya Green Gate burk för fröer och en ny prickig löpare till uterummen som gör att det känns extra somrigt.... Nu till höjdarna:


1. Stjärnmagnolian

Det är mitt första år med magnolia och som jag har väntat! Visst är blomman magnifik...


2. Ormöga
Blå masseffekt! Jag har ju bloggat om min förtjusning över ormöga innan. Nu blommar den överallt, jag kan till och med fota mig själv i den....




3. Japansk blodlönn Bloodgood
Den japanska lönnen med sina flikiga blad börjar vakna och den är så vacker mot den svarta väggen i soljuset!!!

Måste avsluta med dagens höjdare trots att den inte har med trädgården och göra... det är min dotter som katt på dansuppvisning i eftermiddags. De fick dansa och sjunga på scen med Alice från Idol så det var en riktig höjdare!!!

Nu ska jag kolla runt hos er andra och titta på era höjdare. Jag har gjort en blogglista på alla som är med som ni hittar ute i högerkanten. I veckan ska uterummet bli klart så nästa söndag blir det nog bilder därifrån. Ha en skön kväll!

12 kommentarer:

  1. Underbara höjdare!
    Magnolian tar nästan andan ur en så fin den är!
    Hoppas du får en bra vecka!

    SvaraRadera
  2. Vilka fina höjdare! : )) Höjdare i trädgården och det bästa med dottern. Min flicka har också varit katt för ett par år sedan i årliga dansuppvisningen. I år ska dom vara utomjordingar. Spännande! : ))
    Ha det gott!
    Anneli

    SvaraRadera
  3. Ser fram emot bilder från ditt uterum.
    Fina höjdarbilder du visar. Här finns också ormöga o blodlönn men ingen magnolian tyvärr. Står på önskelistan.
    Ha en bra vecka!

    SvaraRadera
  4. Vilka underbara burkar i bakgrunden...Och vad långt våren är på gång hos er...Här har inga löv spruckit ut ännu , även om de är på gång.
    Höjdaren , om jag skulle fråga mina döttrar skulle nog vara Alice från idol..Ha det gott! / Anna-Pia

    SvaraRadera
  5. Härliga höjdare! Din lönn liknar nästan min - men bara nästan... Det är nog ingen Bloodgood heller det jag har.
    Ha det bra!
    /Helen

    SvaraRadera
  6. Vilka underbara bilder, du är superduktig på att fota trädgårdsbilder. Vad mycket du´har i trädgården, vad kul. Vad söt hon var som katt!

    Ha det bra!
    Kram l-l

    SvaraRadera
  7. Vilka härliga bilder! och rolig utmaning. Jag hakar på jag med, även om den här veckan inte var den bästa att börja på för min del. Nästa vecka kommer bli bättre...

    /Lena, www.metrobloggen.se/uggleliden

    SvaraRadera
  8. Vilken lönn du har att följa! Vilken färg och vilka former! En riktig höjdare!
    Och dotera - man smälter!
    Det är så härligt att följa allt som händer runt om oss just nu. En klok kvinna sa en gång "Vi trädgårdsnördar lever verkligen i nuet - vi följer och njuter av det lilla som sker i naturen varje dag!" Och så rätt det är!"
    Tack för att du drog igång den roliga utmaning!
    Kram Ann

    SvaraRadera
  9. Jag håller med dig om ormögat, den kan man inte få för mycket av!

    Magnolian kommer att skänka dig mycket glädje genom åren. Vi har ett och det är bara så underbart när knopparna brister :-)

    Japansk lönn är något jag saknar, de är ju hur läckra som helst!

    Ha det gott!

    SvaraRadera
  10. Vilken fin blogg du har, hittade just hit men tittar snart in igen.

    Kram Mia

    SvaraRadera
  11. Blodlönn och magnolia står på min vill ha lista. Det finns en sorts magnolia som går att ha här uppe i zon 5. Min syster har den i sin trädgård och den blommade förra sommaren.
    Nu ska jag titta runt bland dom andra höjdarna var för upptagen i går kväll.
    Ha det gott!
    Anneli/Backebo

    SvaraRadera
  12. Vad fin burken från Green Gate va! Magnolian e ju oxå helt underbar!
    JAg tycker oxå att sommarvärmen har varit en riktig höjdare :-D

    Anneli (Backebo) skrev till mig att du saknade min bloggadress. Här kommer den! http://mitthemochmintradgard.blogg.se

    SvaraRadera