tisdag 7 april 2009

Nu är jag tillbaka i bloggvärden efter en vecka i fjällen med massor av snö, sol, skidåkning, god mat & dryck och skoter på fjället! Man laddar verkligen batterierna på en sån här vecka, riktigt skönt. Här hemma hade våren tagit ytterligare ett steg och min ormöga börjar blomma. Planterade vita tulpaner i höstas som också tittat fram, tänk så mycket som kan hända bara på en vecka! Det kommer bli så fint med de vita tulpanerna i havet av ormöga intill den vita lekstugan. Å, kan knappt vänta.... Idag har det också inhandlats ett gäng penséer, påskliljor och murgröna så imorgon ska jag plantera ännu mer på framsidan. Återkommer med bilder...


Ser ni tulpanerna? Ska rensa allt gammalt ris i helgen. Det ska tydligen bli riktigt trädgårdsväder i påsk!!!

Visst är den maffig, ett blått hav av ormöga. Det bästa är att den sprider sig mer och mer för varje år.

Här intill lekstugan kommer det snart vara alldeles blått och där kommer de vita tulpanerna stick upp. Hoppas att det blir så fint som det låter.... Ha en skön tisdagskväll!

5 kommentarer:

  1. Ja, vid denna årstiden händer det verklgien mycket på en vecka. Ormöga har jag cokså en hel del av. Bra marktäckare! Ha det bra!

    SvaraRadera
  2. Tack snälla för hälsningen. Åh, vad jag gillar dina pedagogiska bilder med pilar; så coolt!
    Ha en härlig påsk,
    lydia

    SvaraRadera
  3. Betong gjuter jag oftast i olika plastformar. FÅgelbadet är av två plastfat. Sias glasspaket är fina och släta kötttråg o en massa andra plastbyttor. EN bordsskiva görs nog lättast av en träform. En stabil skiva och sen reglar som håller kanten. KAn ju skruvas bort sen. Reglarna alltså. Kom ihåg att olja allt som ska bort från betongen igen. Formar, blad..... Lycka till!

    SvaraRadera
  4. Men vad fint! Vilket härligt blått litet hav! Vad mysigt med en fjällsemester, härligt att ni hade det bra. Anders hälsar och tackar för gratulationerna!

    Ha det bra!
    kram l-l

    SvaraRadera
  5. Jo, jag har varit där, Wapnö trädgårdsmässa.

    När jag läste förra året gjorde jag min praktik hos dom (nu är det bara en).
    Och till och från går jag in och jobbar lite extra hos Annelie.
    Du själv då?
    var bor du?
    Jag har hamnat med min familj i Getinge.
    /MB

    SvaraRadera